Polacy w obliczu kompetencji cyfrowych
Polacy, podobnie jak obywatele wielu innych krajów, stają w obliczu wyzwań związanych z postępującą cyfryzacją. Zmiany technologiczne, kształtujące wiele obszarów naszego życia, wymagają od ludzi ciągłego dostosowywania się do nowych warunków. Pojawia się stres spowodowany niepewnościąco do przyszłości, której oszacowanie w tak dynamicznie zmieniającym się świecie jest trudniejsze niż kiedykolwiek. Należy mieć jednak świadomość, że [...]
Trendy technologiczne na 2024 rok
W październiku 2023 roku firma Gartner opublikowała listę 10 najważniejszych trendów technologicznych na 2024 rok. Wśród nich znajdują się: „Zarządzanie zaufaniem, ryzykiem i bezpieczeństwem sztucznej inteligencji (AI TRiSM); Ciągłe zarządzanie narażeniem na zagrożenia (CTEM); Technologia zrównoważonego rozwoju; Inżynieria platform; Rozwój wspomagany przez sztuczną inteligencję; Branżowe platformy chmurowe; Inteligentne aplikacje; Demokratyzacja generatywnej sztucznej inteligencji; Rozszerzona, połączona siła robocza; Klienci maszynowi.” Trendy [...]
Minimalizacja błędu ludzkiego w przedsiębiorstwie
Błędy są naturalną częścią życia człowieka, także tego zawodowego. Jak możemy przeczytać w publikacji Obciążenie wynikające z presji czasu – ocena i profilaktyka, napisanej przez Joannę Kamińską i Andrzeja Najmieca, czynnikami wpływającymi na obciążenie zarówno fizyczne, jak i psychiczne pracownika, jest praca pod presją czasu oraz, powiązana z nią, rutynowość pracy. Takie warunki powodują problemy związane […]
Zgłaszanie awarii urządzenia
Zachowanie ciągłości pracy przedsiębiorstwa stanowi kluczowy element zarządzania ryzykiemi zapewnienia stabilności operacyjnej. Obejmuje ono planowanie, przygotowanie i reakcję na potencjalne zagrożenia, takie jak awarie systemów, kryzysy finansowe czy zdarzenia zewnętrzne. Obecnie firmy coraz częściej decydują się na wdrożenie nowoczesnych rozwiązań, które zoptymalizują procesy zarządzania ciągłością pracy oraz będą wsparciem w zakresie utrzymania wysokiej wydajności i [...]
Cyfryzacja branży kosmetycznej
Branża kosmetyczna w Polsce stale się rozwija, plasując się na 14. miejscu wśród światowych eksporterów kosmetyków, jak wynika z raportu PKO BP. Jednakże sektor ten, mimo mocnej pozycji na rynku międzynarodowym, mierzy się z wieloma wyzwaniami. Rozwój influencingu i przeniesienie reklam z tradycyjnych źródeł do Internetu, wpłynęły na gwałtowny wzrost konkurencji. Producenci, dążąc do zyskania przewagi na rynku, [...]
Digitalizacja branży spożywczej
Według danych opublikowanych przez Polską Agencję Inwestycji i Handlu (PAIH), sektor spożywczy w Polsce jest jedną z fundamentalnych i najprężniej rozwijających się gałęzi gospodarki. Co więcej, w raporcie Data & Trends opublikowanym w 2022 roku przez EU Food and Drink Industry, możemy przeczytać, że jesteśmy 7. największym eksporterem żywności w Unii Europejskiej. Według PAIH, w 2021 roku, wartość eksportu w Polsce wyniosła 170,8mld [...]
Cyfryzacja produkcji
Cyfryzacja produkcji, bezpośrednio związana z przemysłem 4.0, stała się światowym trendem ostatnich lat. Głównymi jej celami są przede wszystkim: zwiększenie efektywności firmy, optymalizacja kosztów, poprawa jakości produkowanych dóbr oraz zdobycie przewagi konkurencyjnej na rynku. Jak wynika z raportu DIGI INDEX 2021 Poziom digitalizacji produkcji w Polsce, opublikowanego przez firmę Siemens, tylko 6% firm zadeklarowało, że poziom cyfryzacji w ich przedsiębiorstwie przekroczył 80%. W [...]
Elektroniczny obieg dokumentów w handlu
Handel to sektor gospodarki, który jest najbardziej podatny na zmiany. Przedsiębiorstwa handlowe, aby zostać liderem na rynku, muszą nieprzerwanie śledzić trendy zarówno w zachowaniu klientów, jak i w zakresie technologii usprawniającej ergonomię ich pracy. Głównym celem firm handlowych jest generowanie zysku. Aby to umożliwić, firmy działające zarówno w przestrzeni B2C, jak i B2B muszą stale [...]
Wykorzystanie różnych źródeł danych w przedsiębiorstwie
Jak podaje oficjalna witryna Microsoft, baza danych jest narzędziem służącym do gromadzenia i porządkowania informacji. Mogą w niej być przechowywane wszystkie informacje, w tym m.in. o klientach czy pracownikach, sprzedanych i kupionych produktach, zamówieniach, wyposażeniu firmy, finansach, kadrach, jak również komunikaty niezbędne do wykonania różnych procesów biznesowych np. dane z GUS dotyczące nowego kontrahenta. Początkową formą [...]
- 1
- 2